آموزش تشخیص مدل پردازنده در گوشی و تبلت اندروید ( Arm , Arm64, x86 و x86-64)

105
مدل پردازنده اندروید

با انتشار اندروید لالی‌پاپ، نصب فریم‌ورک Xposed کمی پیچیده‌تر شد. نه تنها نسخه‌های جداگانه‌ای برای هر نسخه اندروید وجود دارد، بلکه باید دقیقاً بدانید چه نوع پردازنده‌ای در دستگاه شما وجود دارد تا مطمئن شوید فایل‌های درست را دانلود می‌کنید. در واقع، معماری پردازنده در بسیاری از سناریوها مانند به‌روزرسانی‌های برنامه‌های سایدلود و رام‌های سفارشی نیز مهم است.

سه معماری پردازنده اصلی در گوشی‌های اندرویدی امروزی وجود دارد: ARM که شاید رایج‌ترین نوع باشد زیرا برای مصرف باتری بهینه‌سازی شده است؛ ARM64 که تکامل معماری ARM اصلی است و پردازش ۶۴-بیتی را پشتیبانی می‌کند؛ و x86 که قدرتمندتر از انواع ARM است، اما برای باتری مناسب نیست و کمتر رایج است. اگر مطمئن نیستید پردازنده شما چه نوعی است، می‌توانید با روش‌هایی که ارائه می‌کنم، بفهمید که آیا ARM، ARM64 یا x86 است.

آموزش تشخیص مدل پردازنده گوشی اندروید

 مرحله 1 ) ابتدا نرم افزار CPU-Z را دانلود کرده و نصب کنید.

مرحله 2 ) نرم افزار را باز کرده و به سربرگ System مراجعه کنید و اکنون عبارت جلوی Kernal Version را مشاهده خواهید کرد که نوع پردازنده شما را نمایش می دهد.

cpuz how find 1

در تصویر بالا مشاهده می کنید که پردازنده مورد استفاده x86-64 می باشد. طبق جدول زیر و نوشته بالا می توانید شما نیز به نوع پردازنده خود پی ببریدو

نام قید شده در CPU-Z
نوع پردازنده
ARMv7 یا armeabi ARM
AArch64 یا arm64 ARM64
x86 یا x86abi x86

نتیجه‌گیری

به این صورت می‌توانید پردازنده یک گوشی اندرویدی را بررسی کنید. دیگر هنگام نصب برنامه‌ها، رام‌های سفارشی، برنامه‌ها و به‌ویژه فریم‌ورک Xposed، مشکل و سردرگمی نخواهید داشت. می‌توانید سؤالات خود را در بخش نظرات زیر مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *